1920 yılında kendini kurtararak, düşmana esaret olmayan Sütçü İmamın torunları, ekonomi alanında kendini kanıtladı. İlk olarak 1933 yılında Afşin ve Elbistan’da bulanan Linyit Kömürü sayesinde ekonomi ile tanışan Kahramanmaraşlı, bu becerisini 1955 yılında sanayiye çevirdi. Burada tarım ile birlikte fabrikalaşan Kahramanmaraşlı 1983 yılında Turgut Özal’ın “Öncelikli 28 il” içine Kahramanmaraş’ında alınması ile birlikte tekstil ile tanıştı. Kentteki üreticilerin hepsi çırçır fabrikaları açarak tekstil ürünleri üretmeye başladı. 2004 yılında ise altın çağına yükselen Kahramanmaraş, Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı zamanında 5084 ile adeta tarih yazdı. Bu becerisini geliştiren Kahramanmaraş, aldığı her bir TL’lik krediyi 2 TL yaparak yatırıma dönüştürdü. Kent, bugün 5 milyar dolarlık sanayi üretimi, 2 milyar TL’lik tarım üretimi ve 1 milyar Dolarlık ise ihracat yapabilme kapasitesine ulaştı. Kurtuluş savaşında Gaziantep civarından gelen düşmanın püskürtmesini yapan Türkoğlu, aradan geçen yıllardan sonra Ekonomik veriler ile kendini iyeden iyiye geliştirdi. Büyükşehir yasası ilçeye yatırımlar gelirken Osman Okumuş ve sanayicilerin girişimi ile yatırımın yönü yukarı doğru tırmandı. Son yıllarda sanayicisi ile lokomotif olan Kahramanmaraş bu başarısını rakamlara da yansıtabildi. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Girişimci Bilgi Sisteminden gazetemiz muhabirinin derlediği bilgiye göre Kahramanmaraş’ta iç ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 44 artarak 34 milyar 655 milyon 257 bin TL oldu. Ülkeler ile yarışacak ürünler üreten Kahramanmaraş’ın 2016 yılı iç piyasa ticaret hacmi 34 milyar 655 milyon 257 bin TL oldu. 1980’li yıllarda üretimin markası haline gelen, Türkiye’deki ipliğin yüzde 35’ini imal eden tekstilin başkenti Kahramanmaraş’ın en çok İstanbul ile ticaret yaptığı bildirildi. İstanbul’un dışında 30 şehir ile güçlü bir ticaret ağı bulunan Kahramanmaraş’ın toplam ticareti ise 34 milyar 655 milyon 257 bin TL olarak belirlendi. Kahramanmaraş bu rakam ile Türkiye’de 81 il içerisinde 20. sırada yer aldı. Türkiye İplik üretiminin yüzde 35’i, Kumaş üretiminin yüzde 10’u, Metal Mutfak Eşyalarının yüzde 60’ı, Türkiye Elektrik kurulu gücünün yüzde 7’si, Türkiye Çimento üretiminin yüzde 10’u, Türkiye Kâğıt üretiminin yüzde 20’si Kuyumculuk ve bayan ayakkabı üretiminde Türkiye ikincisi konumunda olan Kahramanmaraş’ın iç piyasa ticareti her geçen gün gelişiyor
LOJİSTİK MERKEZ
Hükümetin illere yaptığı yatırımların ardı arkası kesilmezken, Kahramanmaraş’a yapılan Türkoğlu Lojistik Merkezi 8 aydır işlemiyor. Güvenlik görevlisi hariç kimsenin bulunmadığı kurum Türkiye’de ki en fazla yük taşıma kapasitesi bulanan merkezler arasında yer alıyor. Manşet gazetesinin daha önce 4 kere gündeme getirdiği kurumun ne zaman açılacağına dair bir açıklama yapılmazken, yılda 2 milyon ton yük ise Hatay ve Mersin’de bulanan limanlardan ihracat yapılıyor. Başka bir ifadeyle Kahramanmaraş’ta gümrüklemesi yapılamayan her ürünün ihracatı başka illere yazılıyor. 1 milyar dolara yakın ihracat yapan Kahramanmaraş yükün tamamını kendi ihracat rakamı olarak yazarsa bu rakam 3 katına kadar çıkabilir. Türkiye’de 16’ıncı büyük ekonomiye sahip Kahramanmaraş, lojistik merkezi ile ihracatına ilave rakam eklettirebilir. Türkiye ihracatının 12 yıldır lideri olan otomotiv endüstrisi, 28 aydır aralıksız ihracat artışı grafiğini sürdürüyor. Mayıs ayı ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artarak 2,8 milyar dolar oldu. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinin (OİB) mayıs verilerine göre, sektörün mayıs ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8 artışla 2,8 milyar dolar oldu. Sektör, toplam ihracattan aldığı yüzde 20'lik payla bir kez daha Türkiye ihracatının beşte
Lojistik merkez açılırsa16’dan yükseliriz Şehre yakınlığı ve şehrin sanayisinin bir kısmının bulunduğu Türkoğlu’nda ihracat rakamları her geçen artıyor. Şehrin en önemli ilçesi konumunda bulanan Türkoğlu’nda ve şehrin tamamına yakınında Mayıs ayında 92 milyon dolarlık ihracat yapıldı. İhracat rakamları artarken 8 aydır açılamayan Lojistik Merkezinden ise hala bir ses yok. Birini tek başına gerçekleştirdi. Türkiye ihracatının 12 yıldır lideri otomotiv endüstrisindeki artış grafiği, aralıksız 28 aydır sürüyor. Bugüne kadarki en yüksek mayıs ayı ihracatına imza atan sektörün, ocak-mayıs dönemi olan ilk 5 aylık ihracatı da yüzde 17 artarak 13 milyar 894 milyon dolara çıktı ve Türkiye ihracatındaki ilk sıradaki yerini korudu. Ürün grupları bazında bakıldığında, mayısta otomotiv yan sanayisi ihracatı yüzde 24 artışla 1 milyar 8 milyon, binek otomobil ihracatı yüzde 4 azalarak 1 milyar 52 milyon, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 9 yükselerek 471 milyon ve otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 4 azalarak 149 milyon dolar oldu. Otomotiv yan sanayisinde en büyük pazar olan Almanya'ya ihracat yüzde 23 artarken, Fransa'ya yüzde 27, Romanya'ya yüzde 47, ABD'ye yüzde 49, Rusya'ya yüzde 56 artış kaydedildi. Binek otomobillerde en büyük pazar olan Fransa'ya ihracat yüzde 23, Birleşik Krallık'a yüzde 23, Hollanda'ya yüzde 122 artarken, Almanya'ya yüzde 29, İtalya'ya yüzde 12, İsrail'e yüzde 19, Polonya'ya da yüzde 36 düşüş gösterdi. Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda en büyük pazar olan Birleşik Krallık'a ihracat yüzde 7 geriledi. İhracat, önemli pazarlardan İtalya'ya yüzde 37, Fransa'ya yüzde 23, Almanya'ya yüzde 26 arttı. Otobüs-minibüs-midibüs ürün grubunda ise en büyük pazar Almanya'ya yüzde 23, Fransa'ya yüzde 26 ihracat düşüşü görülürken İtalya'ya yüzde 68, Birleşik Krallık'a yüzde 35 ve İspanya'ya yüzde 184 ihracat artışı yaşandı
Haber: Adem Merk