Kahramanmaraş

Seslerini duyurmak için Bakanın adına ağaç diktiler

Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü mezunlarının yüksek KPSS puanlarına rağmen atama mağduriyeti hala devam ediyor. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’ya seslerini duyurmak için Bakan makamına onlarca çiçek yollayan mezunlar, bununla da kalmayıp Bakan adına ağaç dikti.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Mezunları Dayanışma Platformu yöneticilerinden olan Nurcan Yıldırım, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın adına ağaç diktiklerini ve bakanın makamına çiçekler gönderdiklerini söyledi. Bakan’a ulaşabilmek adına birçok etkinlik yaptıklarını kaydeden Yıldırım konuşmasına şu şekilde devam etti: “Biz 30 bin çağrı merkezi mezunları olarak 112 Acil Çağrı Merkezlerine 5 bin atama bekliyoruz. Sesimizi duyurmak için yaptığımız birçok etkinlik var. Bunlardan biri de İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın ve 112 Müdürlerinin adına ağaç diktik. Pankart etkinliği yaptık. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın makamına çiçekler gönderdik. Daha önceki İçişleri Bakanı olan Süleyman Soylu bize atama sözünü verdi. Seçimden sonra yeni bakan geldi. Bizde yeni bakana sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. Atama beklediğimizi duyurmak istiyoruz.”

“BİZ 5 BİN ATAMA İSTİYORUZ”

Nurcan Yıldırım, atamanın bir an önce yapılmasını istediklerini belirterek “30 bin mezun var 2020 yılında tüm ülkede bin 600 tane alım yaptılar. Şuan yine çok fazla ihtiyaç var. Çünkü biz 112 Müdürleri ve valilerle görüşüyoruz. Hatta milletvekilleriyle de görüştük. Alım olacak ama biz bir an önce yapılmasını istiyoruz. 30 bin mezunumuz var ve yine binin üzerinde bir sayı gelecek diye düşünüyoruz. Ancak biz istiyoruz ki daha fazla olsun. Biz 5 bin atama istiyoruz” diye konuştu!

30 BİN MEZUN MAĞDUR!

Dayanışma Platformunun yazılı olarak yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Çağrı merkezi hizmetleri bölümü mezunları, zorlu üniversite eğitimi (teorik, uygulamalı ve yazılı)  devletimize hizmet etmek için KPSS’den aldığımız yüksek puanlara rağmen yeterli düzeyde alım yapılmadığı için 30 bin Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü mezunları(3499kodlu) mağdur olmaktadır. Bizler gerekli her eğitimi teorik ve uygulamalı olarak ve bu işin bilincinde olarak eğitimlerimize yeteri özeni göstererek tamamladık. 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlüklerine yapılan alımlar 3001 koduna sahip herhangi ön lisans ve lisans bölümünden mezun olan öğrenciler de müdahil olmaktadır. Haliyle “çağrı merkezi hizmetleri” mezunu öğrencilerin KPSS ile sahip oldukları tek kadroya atanma şansları da oldukça azalmaktadır. 2023-2024 yılları arasında 112 AÇM’lere alım olacak mı ve kaç kişilik bir alım olacak? Kaç âdeti çağrı merkezi mezunlarına verilecektir? Yeni düzenleme ile olacak alımın tamamı bölüm mezunlarına verilecek mi veya verilen oranda artış olacak mı? Biz 112 acil çağrı merkezlerine yapılan alımlarda sadece çağrı merkezi hizmetleri mezunlarının alınmasını talep ediyoruz.”

Haber Merkezi