Gündem

''ANINDA MÜDAHALE EDİYORUZ’

0

 

E- Kent Kahramanmaraş Şube Müdürü Serkan Ertural, 7/24 esasına göre çalıştıklarını belirterek, Kart dolum noktalarının arıza vermesi halinde hemen müdahale ettiklerini söyledi.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından, 2016 yılının hemen başlarında büyük bir değişim başlatılarak toplu taşımadaki eski minibüsler kaldırılmış, yerine 2015 model otobüsler getirilerek havuz sistemine geçilmişti.  Bu kapsamda toplu taşımada parayla biniş kaldırılırken, kartlı sistemle biniş başlamıştı. İlgili birim tarafından şehrin belirli noktalarına kart dolum kulübeleri kurularak vatandaşların kartlarına yükleme yapma imkânı sağlanmış ve bu sistemin sık sık arazı yaptığı iddia edilmişti. Bunun üzerine Manşet Gazetesi olarak
23 Mayıs Pazartesi günü Gazetemizin 9. Sayfasında “Kart dolum noktaları arıza verdi'' başlıklı haberimiz üzerine Kahramanmaraş E- Kent Şube Müdürü Serkan Ertural, Gazetemiz Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Mahmut Beyaz’a E- Kent sisteminin işleyişi hakkında açıklamalarda bulundu.

''HER GEÇEN GÜN DAHA ÇOK GELİŞTİRİLİYOR’

Kahramanmaraş E- Kent Şube Müdürü Serkan Ertural, E-Kent dolum noktasındaki cihazların adının Kios olduğunu ve bunların banka mantığıyla çalıştığını kaydetti. Cihazın içindeki kasetin dolduğu zaman kendini beklemeye aldığını ifade eden Ertural, “Cihaz kendini beklemeye aldığı zaman bizim sistemimize anında mesaj gelir.Teknik personellerimiz 30- 40 dakika içerisinde makinaya müdahale eder. Kios’ların hem parasal hem de dijital bakım onarıları ile ilgili desmen ve elektromet alt yükleyici 2 firmadan hizmet alıyoruz. Bizim teknik personellerimiz var. Bu işin mutfağında çalışan birçok insan var. Özellikle bilgisayar ve elektronik kökenli birçok arkadaşımız çalışıyor. Arkadaşlarımız gelir müdahale edip, para kasetlerini koyup, aktif hale getirirler. Kahramanmaraş’ta bu makinalar her geçen gün teknolojik olarak geliştirilip iyileştiriliyor. Makinalara okuyucular kuruldu. Vatandaşlar kart hanesine takmak yerine direk Reader’ın üstüne koyuyor. Tabi Reader’ın üstüne koyduğu sürece insanlar o alışkanlıklarını hemen bir gün de atamıyor. Çoğu vatandaşımız kart yuvasına kartını takmaya çalışıyor. Tabi öyle olunca da cihazı arızalı sanıyor. Reader’ların belli bir okuma süresi var. Koyulan kartı paranızın kartınıza aktarılması için 25 saniye beklememiz gerekiyor. Bu 25 saniye sürede vatandaşın acil işi olduğunda ekrana bakmadan kartı alıp gidince makinanın arızalı olduğunu düşünüyor. Sistem dijital ve teknolojik bir sistem olduğu için her geçen gün kendini yeniliyor'' dedi.

''PİLOT OLARAK BURADA UYGULANIYOR’

E-Kent’in hizmet verdiği illerdeki insan popülasyonuyla yerli halkın algı seçenekleriyle doğru orantılı işlediğini söyleyen Ertural, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Burada yaptığımız sistemi başka bir ilde farklı bir uygulamayla yapılabiliyor. Şuanda Kios’taki Reader’lar sadece Kahramanmaraş üzerinde var. Başka hiçbir ilde yok. İlk defa pilot olarak burada uygulanıyor. Bunun bir yatırım maliyeti var bizde her gün bunu geliştiriyoruz. Vatandaşlar kırıp, bozabiliyor. Uyarılar yapmamız ilanlar yapıştırmamız gerekiyor. Bu bir geçiş sürecimizdir. Bunu atlattığımız vakit vatandaş uyum göstermeye başlayacaktır. Kahramanmaraş halkı bazen beni de hayretler içerisinde bırakıyor. Çok çabuk teknolojiye adapte olabiliyor.''


''KAHRAMANMARAŞ’TA 15 TANE KİOS VAR’

Kahramanmaraş’ta 2’si Elbistan olmak üzere toplamda 15 tane Kios olduğunu söyleyen Ertural, sözlerini şöyle tamamladı: “ Lokasyon ve semtin durumuna göre bayilik veriyoruz. Bayiliği vereceğimiz bir yer olmadığı zaman B planı olarak Kios makinalarını devreye alıyoruz. Ya da C planı olarak kendimiz gişe açıyoruz. Buna örnek olarak yeni açılan KSÜ Tıp Fakültesinde gişemiz bulunmaktadır. Orada kendi personellerimiz var. Biz oraya Kios’ta koyabilirdik. Fakat oraya gelen insanlar hastaneye geldikleri için kolaylık sağlamak amacıyla gişeyi düşündük. Şuan bayiliklerimizin sayısı ise 88 tanedir. Biz hızlı bir şekilde bayilik taleplerimizi değerlendiriyoruz. Bayilikleri ise vatandaş müracaatını yaptıktan sonra bayi olabilecek standartlardaysa bayiliyi veriyoruz. İki bayi arasında 300 metre mesafe olmasına da önem veriyoruz. Bayiliği alan vatandaşın ise 2 ay deneme süresi vardır. Eğer ki vatandaş memnun kalmazsa tekrar iptal ettirme şansı var. Vatandaşın bayiliği aldığındaki amaç para kazanması değildir. Gelen müşteri oradan alışverişi yaparak müşteriye kolaylık sağlamaktır. Bayilerden alınan kartlardan ek bir ücret kesiliyorsa vatandaş bunu bize bildirsin. Çünkü bayiler böyle bir ücreti alma gibi lüksü yok. Onun için böyle bir durumla karşı karşıya kalan vatandaşımız bize derhal şikâyete gelirse bayiliğini iptal ederiz.''

Haber: Meliha Şeyda Akçakale