Türkoğlu

“TÜRKOĞLU''NDA BAŞARI GRAFİĞİNİ YÜKSELTMEKTE KARARLIYIZ”

Türkoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürü Adem Aydoğan, Türkoğlu İlçesinin başarı grafiğini yükseltmeye kararlı olduklarını vurgulayarak, gerekli çalışmaları yaptıklarını söyledi.

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde aday öğretmen koordinatörlüğü görevini yürütürken geçtiğimiz yıl Türkoğlu ilçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan Adem Aydoğan, Türkoğlu’ndaki eğitim öğretime ilişkin gazetemize açıklamalarda bulundu. Müdürlük görevine atandığı ilk günden itibaren idarecilerin öğretmenlerin ve diğer çalışanların moral ve  motivasyonlarını artırma yönünde çalışmalar yaptıklarını ve bunu da sağladıklarını, huzur iklimi oluşturduklarını belirten Aydoğan, başarı yolunda güzel bir ivme yakalamışken, tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüsün başarı grafiklerini etkilediğini ifade etti. Uzaktan eğitim sürecinde ise ilçede internet alt yapısının eksikliğinden dolayı uzaktan eğitimde sıkıntılar yaşadıklarını anlatan Aydoğan, internet sağlayıcı şirketle görüşme gerçekleştirdiklerini ancak hala bir çözüm bulamadıklarını ifade etti. Aydoğan, 21 Eylül’de anaokulları ve 1. sınıflar için açılacak olan okullarda yeterli sayıda hizmetli olmamasına rağmen idareci ve öğretmenlerle gerekli çalışmaları yaptıklarını ve okulları 2020-2021 eğitim öğretime yılına hazırladıklarını söyledi.

 

“YUKARILARDA OLACAĞIMIZI BİLİYORDUK”

İlçe Milli Eğitim Müdürü Adem Aydoğan konuşmasında şunları söyledi: “Türkoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atanmadan önce İl Milli Eğitim Müdürlüğünde aday öğretmen koordinatörlüğü yapıyordum onun dışında Milli Eğitim Müdürlüğünün yürütmüş olduğu projelerin bir çoğunda görev alıyordum. Bundan mütevellit 11 ilçenin tamamını geziyor ve eğitimler veriyorduk. İlçelerimizin eğitim durumları hakkında kısmen bilgi sahibi de oluyorduk. Buranın dezavantajlarını biliyorduk elbet. Kahramanmaraş’a yakın olması hasebiyleyle öğretmenlerimizin ve idarecilerimizin bir çoğu gidiş geliş yapıyor, potansiyeli olan öğrencilerin bir çoğu okumak için merkezdeki okullara gidiyor. Bunları biliyorduk ama bunların da dışında buradaki idareci ve öğretmenlerimizi harekete geçirecek bir dokunuşa moral ve motivasyonuna ihtiyaç vardı. Moral motivasyon açısından bir şeyler gerekiyordu. İlk geldiğimizde gördüğümüz buydu. okullarımızı tek tek gezerek bu arkadaşlarla görüşmeler yaptık. muhabbet ettik sıkıntılarını dinledik idarecilerimizle sık sık toplantılar yaptık. Moral motivasyonu sağladık huzur iklimi oluşturduk. Aslında her alanda ve her anlamda çalışmalarımıza devam ediyorduk. hem biz hem okuldaki çalışanlar idareciler, öğretmenler büyük bir gayretle işe koyulmuşken bu virüs illeti ortaya çıkınca çalışmalar ivmesini kaybetti. Bir çok projemiz vardı bir kısmını uygulama şansımız oldu çok güzel geri dönütler de aldık ama bir çok projemiz yarıda kaldı. Uygulama forsatı bulamadık. Aynı hızla eğitim öğretimin 2. dönemin sonuna kadar devam edebilseydik şu anki olduğumuz noktadan çok daha yukarılarda olacağımızı biliyor ve buna yürekten inanıyorduk.

 

“UZAKTAN EĞİTİM SIKINTILI BİR SÜREÇTİ”

Uzaktan eğitim zaten sıkıntılı bir süreçti. Ülke olarak ilk defa karşılaştığımız ve çok da ne yapacağımızı bilmediğimiz bir durumdu, herkes gibi biz de bu acemiliği yaşadık fakat bu uzaktan eğitimin acemiliğinin ötesinde bizim yine en büyük dezavantajımız özellikle LGS sınavına gidecek okullarımızın büyük bir kısmıköy okuluydu ve bu okullarımızın  büyük bir bölümünde İnternet sıkıntısı dönem dönem devam ediyordu. Türk Telekomla defalarca görüşmeler yaptık il genelinde bölge müdürüyle görüştük Genel Müdürlüğe  kadar götürdük bu sorunları hala da bir çözüm bulamadık. Şu an itibariyle okullarımızın yüzde 50’sinin interneti sağlıklı çalışmıyor. Biz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bile bu internet sıkıntısını yaşıyoruz. Şimdi uzaktan eğitim yapabilmenin de asıl can damarı internet. İnternetin olmadığı zaman ne öğretmen EBA canlı ders yapabiliyor  ne evdeki çocuk tabletten, bilgisayardan internete bağlanabiliyor. Geriye  sadece öğretmenin WhatsApp üzerinden gönderdiği duyurular, sorular ya da gayretli öğretmenlerimizin, idarecilerimizin fotokopi çektirerek çoğaltarak bu çocuklara ulaşması kalıyor.

Uzaktan eğitimi bu şekilde telafi etme yoluna gidiyoruz o da tabi takdir edilir ki merkezdeki her türlü imkana ve konfora sahip çocuklarla bizim öğrencilerimizi kıyaslamak doğru bir tercih olmayacaktır. İlçe olarak  yüz yüze eğitimin bir an önce başlamasını temenni ediyoruz.

 

“ÇOCUKLARI BİR GÜN GETİRİP BİZ BUNU GÖRMÜŞ OLACAĞIZ”

21 Eylül’de yüz yüze eğitim sadece anaokulları ve 1. sınıflar özelinde başlayacak o 1 haftalık süre içerisinde her öğrenci sadece 1 gün okula gelecek. Bu süreç okulu tanıma çevreyi tanıma, okulun imkânlarını görme, öğretmenleriyle tanışma şeklinde olacak. Bu şekilde hem mevcut durumu görmek istiyoruz hem de okulları açtığımızda hangi sorunlarla karşılaşacağız Okullarda maske mesafe ve hijyen kurallarına nasıl dikkat edeceğiz, çocuklarda maske takılması nasıl sağlanacak, öğretmenler hijyen kurallarını çocuklara nasıl anlatacak bunları görmüş olacağız. Şu anda itibariyle TYP görevlendirilmesi de yapılmadı. Bu gibi sorunlar nasıl halledilecek, bunların üstesinden nasıl geleceğiz birazda onun provası gibi olacak. Çocukları bir gün getirip biz bunu görmüş olacağız. Zaten zorunluluk yok velilerin isteğine bağlı bir şekilde gelecekler. Biz önümüzdeki haftaların ve yüzyüze eğitimin başlayacağı günlerin hazırlıklarını da yaptık. İnşaatı devam eden okullarımız var onlarında yüz yüze eğitimin başlayacağı tarihe kadar inşallah hazır olmasını umuyoruz.”