Gündem

Esenlik asrı geçen tecrübesiyle cirosunu arttırdı

0

Faaliyet alanlarını her yıl genişleterek gücüne güç katan Esenlik 2015 yılında yapmış olduğu 326 Milyon TL ciro ile Anadolu’nun yükselen değeri olduğunu bir kez daha tescilledi.

Esenlik’in büyüme ivmesini 2015 yılında da sürdürdüğünü ifade eden Genel Müdür Hulusi Boyraz, “2015 yılında güzel çalışmalara imza attık. 2015 yılında ciromuz 325 milyon 173 bin TL, karlılık oranımız 129.755 TL, son 8 yılda 8 milyonun üzerinde bir yatırım ile büyümemize hız kattık. İstihdamımız 1.800 kişi. Ödenmiş vergimiz 38 milyon civarında. Bu rakamlar bize Esenlik’in Malatya’nın önemli bir lokomotif kuruluşu olduğunu göstermektedir. Yapmış olduğu yatırımıyla, istihdamıyla, vergisiyle şehrimizin en önemli şirketleri arasında yerini almıştır. Esenlik’in çeyrek asrı geçen bir tecrübesi var. Şehrimize yapmış olduğu çok değerli hizmetleri var. Bu hizmetlerin karşılıklı bir teveccühü var. Özellikle halkımızın bizi sahiplenmesi her yıl kendimizi yenilememize ve büyümemize neden olmuştur.  Son 7 yılda yakalamış olduğumuz yatırım trendi şimdiye kadar Esenlik tarihinde görülmemiştir. Her yıl yaklaşık 8 milyon yatırım yapan bir şirketimiz var'' ifadelerini kullandı. 

''KALİTEMİZLE HİZMETTE ARANAN BİR DURUMDAYIZ’
Esenlik’in marketçilikte bir marka haline dönüştüğünü söyleyen Boyraz, “Şehrimizde ve bölgemizde marketçilik anlamında bir marka haline dönüştük. Kurumsallığıyla, çizgisi ve kalite anlayışıyla hizmette aranan bir konumdayız. Süpermarketler olarak hayatınızda yer almaya ve hizmet vermeye devam edeceğiz. Müşterisini aldatmayan, karı kanaatte bilen, en iyiyi en uygun fiyata müşterisiyle buluşturmayı kendisine hedef olarak seçen ve şehrimizde bir denge oluşturan bir kurum. Son zamanlarda discount marketçilik tarzı ülkemizde gelişti. Esenlik olarak ülkemizde büyük bir ihtiyacı karşılayan bu tarzı müşterilerimizle buluşturduk. Bu tarzın üstesinden gelecek bir güç ve birikime sahip olduğumuzun bilincindeyiz. Esenlik Pratik market olarak üç şube ile halkımızın hizmetindeyiz. Bir aya kadar iki şube daha açmış olacağız ve bu marketçilikte de var olacağız. Zor bir iş olduğunu biliyoruz ama alım gücümüz, üretimde var olmamız, ürettirme kabiliyetine sahip olduğumuz, farklı bir bakış açısıyla farkındalık oluşturduğumuz ve hizmete inandığımız için pratik market işine girmiş olduk'' ifadelerini kullandı.

''HER ÜRETİM ŞEHRİMİZE KURULAN YENİ BİR SEKTÖR DEMEKTİR’
Üretim ayaklarını yenileyip büyüttüklerini söyleyen Genel Müdür Hulusi Boyraz konuşmasına şöyle devam etti: “Şehrimiz tarım ve hayvancılıkta gelişen bir şehir. Ulusal bazı markalarla rekabet edebilmek ve marketlerimize güç olabilmek için üretimlerde güzel bir noktaya vardık. Nergis markamız yenilebilir ve içilebilir ürünleri üretirken, bölgemizde markalaşmış veya markalaşma yolunda olan bütün markalara ürün tedariği sağlayarak bir şemsiye görevi görmekte. Nergis bir kamu kurumu ve bir güvenirliliği var. Çok kısa zamanda önemli bir seviyeye geldi ve halkımız tarafından güvenle tüketilen bir markaya dönüştü. Malatya’da kimya fabrikası yoktu. Marketlerimizde gördük her sepetin, her filenin içinde temizlik markası muhakkak var ve kimyanın nakliye açısından zor olduğu için böyle bir yatırım gerçekleştirdik. Epak Kimya Fabrikası’nı kuralı üçüncü yıl oldu ve şu anda fabrikamız 4 milyon ciro yapmakta. Bundan sonraki yıllardaki hedefimiz cirosunu arttırmaktır. Şu an görüyoruz ki marketlerimizde alışveriş yapan her müşterimizin sepetinde Epak markasını görüyoruz. Üretimleri desteklediğimiz takdirde şehrimizde yeni bir sektör doğmuş oluyor. Bu markalarımız Esenlik’in gücüdür. Biz üretimlerimizi desteklemezsek al sat ile marketlerde büyük firmalarla rekabet etmemiz mümkün olmaz. Biz bir üretim yaparken diğer bütün var olan kurumları bu sürecin içine nasıl katarızın hesabını yapıyoruz. Ürettiğimiz ürünleri sadece marketlerde satmayı mantık olarak bıraktık. Pazarlama ve Dış Ticaret Müdürlüğünü kurarak ürünlerimizi il dışında satmaya başladık. Artık Nergis ve Epak’ı diğer illerdeki bayiliklerimizde de görebiliyorsunuz. Bugün hiç kimse SOS’un altında açılan bir marketin bugün bölge marketçiliğinde önemli bir konuma geleceğini tahmin edemezdi. Bugün kocaman bir marka var. Bugün bu büyüyen markaya herkes gıpta ile bakmaktadır, büyük bir kuruluş haline dönüştük. Bugün yaptığımız üretimler yine yarın herkesin gıptayla baktığı bir konuma gelecek ve şehrimiz bir üretim merkezine dönüşecektir.''

Haber Merkezi